Subject: Poliitikakujundamise uuringu loa tingimused
From: "Katrin Leemet" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 28 Jan 2025 12:18:28 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Maaelu Teadmuskeskus on Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi hallatav
riigiasutus.

METK teeb REM-le erinevaid uuringuid sh poliitikakujundamise eesmärgil ja
palun vastuseid küsimustele:

*	Kas poliitikakujundamine on mõistena määratletud ja kas see peab
olema sellisel juhul REM vastutusvaldkond?
*	Kui soovitakse uuringut isikustatud andmetega, kas siis peab loa
taotlema METK või pigem uuringu tellija?
*	Kui METK teeb uuringu anonümiseeritud andmetega, kas siis ei ole
luba vaja küsida poliitikakujundamise uuringu puhul? Ehk kui on võimalus
koguda andmed isikustamata viisil ehk anonüümselt või pärida andmed mujalt
süsteemist isikustamata kujul.

Tegemist on käibemaksuga seotud uuringuga. METK plaanib teha ettevõtetega
intervjuusid, need anonümiseerida ning kasutada Statistikaameti ning muid
käibemaksuga seotud avalikke andmestikke. Soovime kindlust, et tegutseme
selle uuringu läbiviimisel õigesti.

https://www.err.ee/1609561006/ligi-on-hairitud-hartmani-kaibemaksuavantuur
ist

Parimate soovidega

Katrin Leemet

Nõunik

Teaduse 4, 77501 Saku

+372 5837 5344

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.metk.ee/> www.metk.ee